Aanbod à la carte bdKO

De beroepsvereniging wil haar leden een gevarieerd aanbod doen van activiteiten en diensten. Op dit moment inventariseert de bdKO de wensen en voorkeuren bij de leden op basis van het onderstaande pakket.
Een aantal activiteiten en diensten is al beschikbaar.

1. Organisatie netwerkactiviteiten
1.1. ledenvergadering/themabijeenkomst: tweemaal per jaar
1.2. symposia en workshops over actuele onderwerpen
1.3. ontmoeting met andere doelgroepen
1.4. regionale netwerkbijeenkomsten per provincie(s)
1.5. binnenlandse excursies naar innovatieve projecten
1.6. excursies naar het buitenland naar innovatieve projecten
2. Persoonlijke ondersteuning van de directeur
2.1 juridische serviceverlening
2.2 loopbaanbegeleiding/outplacement
2.3 individuele coaching
2.4 Collegiale Consultatie in groepen meer info
2.5 opstellen directiestatuten e.d.
Deze diensten kunnen per direct aan de leden van de bdKO worden geleverd.
3. Informatie/communicatie
3.1 website www.bdko.nl
3.2 digitale nieuwsbrief (in 2007)
3.3 interactieve helpdesk
4. Deskundigheidsbevorderende activiteiten
De nadruk zal komen te liggen op maatschappelijk ondernemerschap en marktdenken. Mede als gevolg van recente wetswijzigingen
Enkele workshops/werkconferenties worden al georganiseerd.
4.1. goed besturen in het RvT-model
4.2. communicatie en PR/omgang met de pers
4.3. directieleergang/integraal management.
5. Arbeidsvoorwaardenbeleid
Op directeuren in de kinderopvang is formeel de CAO niet van toepassing.
Het opstellen van een adviesregeling of richtlijnen arbeidsvoorwaarden is daarom van belang, evenals het individueel adviseren van de directeuren over hun arbeidsvoorwaarden.Adviesregeling Arbeidsvoorwaarden
Het bdKO-bestuur is voornemens om in het voorjaar van 2007 een adviesregeling voor directeuren in de kinderopvang op te stellen.
6. Opstellen en implementeren van een gedragscode
Het opstellen en implementeren van een gedragscode is van belang voor een verdere professionalisering van de directeuren in de kinderopvang.
7. Diensten voor de directeur/organisatie
7.1. Bemiddeling bij interim-management
Aanbod van een pool van interim-managers met ervaring in de sector.Van groot belang is wel om een zorgvuldige selectieprocedure te ontwerpen.Deze bemiddelingsactiviteiten bevorderen ook de kwaliteit van het management in de sector.
7.2. Aanbod voor de ondersteuning bij werving en selectie van directeuren
7.3. Communicatie-advisering bij een crisis
Aanbod crisiscommunicatie
Bij een ernstige crisis in de oganisatie kunnen leden door een PR/communicatiespecialist worden ondersteund in contacten naar media,. klanten enz.
Als bdKO-lid kunt u gebruikmaken van een aantrekkelijk aanbod voor communicatieadvisering bij een crisis. In plaats van het gebruikelijke uurtarief van € 185,= geldt voor bdKO-leden een gereduceerd tarief van € 100,= per uur.
Daarnaast kunnen de leden een mediatraining krijgen tegen een gereduceerd tarief: twee dagdelen à € 1.500,= (gebruikelijk tarief € 2.040,=) voor maximaal 5 personen en één dagdeel à € 1.000,= (gebruikelijk € 1.360,=) voor maximaal 2 personen. Alle bedragen zijn excl. BTW, reis- en verblijfkosten, huuropnameapparatuur en catering (indien noodzakelijk).
Deze activiteit verzorgt De Joode en Partners Communicatie in Laren.
8. Projecten
De beroepsvereniging kan als collectief platform initiatieven nemen voor projecten en publicaties ten behoeve van de leden. Voor zinvolle projecten zijn veelal subsidies of fondsen beschikbaar. De projecten liggen in de lijn van de doelstelling van de beroepsvereniging.
9. Kortingsregelingen voor de leden
De beroepsvereniging kan collectieve kortingen bedingen voor haar leden.

Prijskaartje activiteiten en diensten

De bdKO is een niet winstbeogende vereniging.

De meeste activiteiten (ledenbijeenkomsten, symposia, netwerkbijeenkomsten, excursies, workshops) worden kostendekkend gefinancierd. Aan de leden wordt een gematigde eigen bijdrage gevraagd. De bdKO streeft naar actieve fondsen- en sponsorwerving om de kosten voor haar leden beperkt te houden. Daarnaast worden deze sponsorinkomsten ingezet om extra activiteiten voor de leden te realiseren. Structurele activiteiten en projecten worden gefinancierd uit de reguliere inkomsten zoals contributies.

Diensten
• Bij juridische en persoonlijke ondersteuning van leden/directeuren, worden de diensten vanuit het bureau gratis verleend, evenals het eerste gesprek met de arbeidsrecht advocaat (Mr. Just Janse de Jonge) en met de loopbaanbegeleiding- en outplacement adviseur (Drs. Gerrit Kruis). Bij verdere gebruikmaking van hun diensten wordt door hen een gereduceerd tarief in rekening gebracht.
• Voor individuele en Collegiale Consultatie (groepen van acht personen) geldt een gematigd tarief.
Voor communicatie-advisering door De Joode Communicatie geldt een gereduceerd uurtarief voor bdKO-leden.